Monday, August 31, 2009

Game 3



Intervenção urbana para comunicar a ONG Game 3, que organiza torneios de basquete de rua.

Urban Intervention to advertise the non-profit organization Game 3, which organizes street basket tournments.

Via

Friday, August 28, 2009

Beetle Ceiling




O artista Jean Fabre utilizou 1,6 milhões de besouros para formar este mural no tecto do Royal Palace em Bruxelas.

1,6 milion beetles were used by the artist Jean Fabre to form this mural in the ceiling of the Royal Palace, in Brussels.

Via

Thursday, August 27, 2009

Camaro - transformers



Activação de ponto de venda, no México, para o Chevrolet Camaro.

Point of purchase brand activation, in Mexico, to Chevrolet Camaro.

Wednesday, August 26, 2009

Brian Jobe






Instalações do artista Brian Jobe dão um ar um bocado "punk" ao mobiliário urbano e objectos do dia a dia.

Instalation by the artist Brian Jobegive a "punk" touch to everyday and city objects.

Via

Tuesday, August 25, 2009

RoyalTea, DemocraTea e StripTea





Toma chá com os teus personagens favoritos, está é a proposta da Donkey Products para estes conjuntos de 5 saquetas de chá.

Have tea with your favorite characters. This is the proposal from Donkey Products with these kits with 5 tea bag sachets each.

Via

Monday, August 24, 2009

Basheer Rainbow



Instalação da Basheer Graphic Books para promover os guias Pantone entre estudantes de Jacarta. O arco-íris, feito com peças do guia, tinha 8 metros de altura e 5 mil cores.

Instalation from Basheer Graphic Books to promote the Pantone guides among students in Jacarta. The rainbow, made with pieces from the guide, was 8 meters tall and hat 5 thousand colors.

via

Friday, August 21, 2009

Pepsi, HBO e o anúncio em vídeo





A Wired fez um preview do anúncio em vídeo da HBO com patrocínio da Pepsi, que sairá na edição de setembro da revista Entertainment Weekly.


Wired made a preview of the video advertisement from HBO sponsored by Pepsi, that will be published in the september issue of Entertainment Weekly.

Via

Thursday, August 20, 2009

Total Crisis Panic Button





Com o projecto Total Crisis Panic Button, atravessar as ruas em Los Angeles já não é a mesma coisa.

After the Total Crisis Panic Button projecto, crossing the streets in Los Angeles is not the same anymore.

Via

Wednesday, August 19, 2009

Elmex



Para divulgar a pasta de dentes Elmex, armários de 15 ginásios em Israel foram personalizados. Dentro de cada armário foi deixada uma amostra do produto.

To advertise the toothpaste Elmex, lockers of 15 gyms in Israel were personalized. Inside each locker, people would find a sample of the product.

via

Tuesday, August 18, 2009

Maximum Ride



Instalação para divulgar a série de livros Maximum Ride, sobre crianças que podem voar.

Installation to advertise the book series Maximum Ride, about children who can fly.

Via

Monday, August 17, 2009

Humanthesizer



Utilizando tinta corporal condutora de electricidade, Calvin Harris transformou 15 dançarinas no primeiro sintetizador humano.


Using electricity conductive body paint, Calvin Harris made 15 dancers into the world's first human sintesizer.


via

Friday, August 14, 2009

Skate in the shadows




Street art do artista de Singapura Trase. Mais peças no mesmo registo aqui.

Street art by Singapore artist Trase. More pieces in this line here.

Via

Thursday, August 13, 2009

Escalator Animation



Animação do artista Kama, criada utilizando uma escada-rolante e alguns stickers.

Animation by artist Kama, created using an escalator and some stickers.

Via

Wednesday, August 12, 2009

Infinite Mario



Um programa de inteligência artificial joga uma versão de Mario Bros cujos níveis são criados (infinitamente) por outro programa de realidade artificial. Quem precisa de humanos?

An artificial reality program plays a version of Mario Bros created (infenitely) by another artificial inteligence program. Who neeeds humans?

via

Tuesday, August 11, 2009

Clearex



Para divulgar o creme anti-borbulhas Clearex, foi colocado um cartaz no maior recinto de escaladas de Israel.

Billboard placed on Israel's main climbing spot to advertise Clearex anti-pimble cream.

Via

Monday, August 10, 2009

Lays



Instalação para Lays no Jackson Tunnel, em Chicago, mostra batatas a sair do tecto e a mensagem "Nossas batatas crescem mais perto do que imaginas".

Instalation from Lays in the Jackson Tunnel, in Chicago, showing potatoes coming out of the ceiling and the message "Our potatoes grow closer than you think".

Via

Friday, August 07, 2009

Sentir um holograma




Utilizando um painel de ultra-som e comandos de Wii, esta nova tecnologia de hologramas produz feedback táctil, tornando possível sentir a imagem.

Using an ultrasound pannel and wiimotes, this new hologram tecnology gives tactile feedback, making it possible to feel the image.

Via

Thursday, August 06, 2009

Tyskie




Ambient Media simples e eficaz para a marca de cerveja Tyskie.

Simple and efective ambient media for beer brand Tyskie.


Via

Wednesday, August 05, 2009

Molespobre





Se não tens dinheiro para Moleskines, faz a tua própria Molespobre.

If you don't have money to buy Moleskines, make your own Molespobre (Molespoor).

Designer: Pedro Biz

Tuesday, August 04, 2009

Folhas de visita





Folhas com impressão/cortante a laser, transformam-se em flyers e cartões de visita 100% naturais. Ideia do estúdio brasileiro Tátil Design.

Laser printed/cuted leafes make 100% natural flyers and business cards. Idea by brazilian studio Tatil Design.

Via

Monday, August 03, 2009

Croquette Awards









Na sexta-feira, 31 de Julho, a entrega de prémios do primeiro Croquette Awards foi realizada no Eléctrico 15. Enquanto este fazia a sua carreira entre o Campo das Cebolas e Algés, foram entregues os prémios para o melhor do marketing de guerrilha mundial. O troféu era um pires com um croquette em realidade aumentada. No regresso, os mais de 150 convidados puderam aproveitar o som da banda Shivers e, claro, deliciar-se com croquetes. Confira os vencedores aqui. O Croquette Awards foi uma parceria entre a Torke e a Lisbon Ad School.

Croquette awards were given out to last Friday night in a party on a tram doing its regular course in Lisbon. The trophy was an augmented reality croquette on a plate. After the awarding ceremony, the 150 guests enjoyed a performance by the band Shivers and, of course, ate some croquettes. See all the winners here. Croquette Awards was a partnership between Torke and Lisbon Ad School.