Monday, June 23, 2008
Dexter is back
Para estreia da segunda temporada de Dexter no canal FX foi feita uma campanha com diversos momentos de comunicação.
1.Envio de um media kit composto por uma caixa de Celofane Dexter garantindo que “A película aderente Dexter, devido à sua impermeabilidade e aderência, mantém a vítima bem presa e o chão sem salpicos de sangue, evitando assim, a formação de pistas e vestígios de assassínios.”. A informação sobre a série seguia embrulhada na própria película aderente.
2.Nas principais vias da cidade de Lisboa, promotores com uma faca espetada nas costas e a escorrer de sangue distribuíam folhetos dentro de sacos de plástico com vedante. Os mesmos davam a conhecer a série sugerindo que a pessoa... “Pode ser a próxima.”
3.Acção de guerrilha em casas de banho: quando se entra na casa de banho, por cima do urinol, vê-se um cartaz a anunciar a série Dexter. Quando se puxa o autoclismo vê-se sangue a escorrer pelo urinol. Aí existe uma clara associação cartaz que interroga “Vês sangue em todo o lado? Então esta temporada é para ti.”
4.Na rede nacional de PubliCard podem ser encontrados postais embalados em sacos de plástico e, um postal com a mão de um manequim informando que no FX às Quartas “assiste em primeira-mão.” ao Dexter.
Agência: Torke
For the premier of the second season of Dexter on the FX channel a campaign was launched by Torke with several moments of communication.
1. A kitchen wrapping paper kit was sent to the media. Printed in the box was the copy: “Dexter’s wrapping paper, due to its impermeability and adhesion keeps the victim well wrapped and the floor free of blood splatter. Avoiding leaving clues and traces of any crimes.” Information about the series was printed in the wrapping paper.
2. In Lisbon’s major streets promoters with a knife stuck to their back and dripping blood handed out flyers that were inside a evidence bag. The promoters informed people about the series and told them that they could be next.
3. Guerrilla action in the toilets. When you entered the bathroom above the urinal you saw a poster announcing Dexter. When you flushed blood would come pouring down. At that moment a connection was made with the poster that stated: Do you see blood everywhere? Then this season is for you!”
4. In Publicard’s national network you could find post cards inside evidence bags and a post card with the hand of a mannequin telling people to watch “in first hand” Dexter every Wednesday on the FX channel.
Agency: Torke
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
Alright i love the show great guerrilla
perfect kit! the street action is not a so good but the bath guerrilla is excelent..
great idea!!;)
see this:
http://www.marketingnews.es/Noticias/Medios/20080620001
Post a Comment