Monday, March 31, 2008

FOX- Perdidos/Lost



Para comunicar a estreia dia 01 de Abril da quarta temporada da série Perdidos do canal FOX, diversas caixas de mantimentos , da conhecida Dharma Initiative, "caíram" porLisboa.

In order to communicate the premiere of the 4th Season of Lost from Fox Channel on 1st of April, several boxes of food supply, from the known Dharma Initiative "fall" in Lisbon, Portugal.

agência/agency: Torke

Calgary Farmer's Market


Logo após o primeiro nevão, maçãs frescas foram colocadas em árvores numa zona de grande trafego pedestre, demonstrando e alertando assim para a disponiblidade, de durante todo o Inverno, existirem produtos frescos no Calgary Farmer's Market


Shortly after the first snowfall, fresh apples were hung from bare trees in high traffic pedestrians areas demonstrating the availability of fresh produce throughout the Winter at Calgary Farmer's Market.

via Ads Of The World

Friday, March 28, 2008

Pablo Valbuena


Projecto criado por Pablo Valbuena, que mistura "a base volumétrica que serve de suporte para um segundo nível, uma camada virtual projectada que permite controlar a transformação e sequência de espaço-tempo."

Project created by Pablo Valbuena, that mixes a “volumetric base that serves as support for a second level, a virtual projected layer that allows controlling the transformation and sequentiality of space-time.”

Thursday, March 27, 2008

Father Bob


Para criar uma consciencialização para a Fundação Father Bob que providencia comida para os sem-abrigo. Esta acção foi feita ao lado estava o copy:"Para os sem-abrigo todos os dias é uma luta. Dê um donativo e ajude-nos a alimentar os sem-abrigo"


To raise awareness fo Father Bob´s Foundation and their service of providing food for the homeless. This campaign was made along was the copy:"For the homeless, every day is a struggle.Donate today and help us feed the homeless"


Via: Ads of the World

Wednesday, March 26, 2008

Child Obesity






Campanha para a Saint Suisse tendo como tem a obesidade infantil.

Child obesity campaign for Saint Suisse.

Via Comunicadores de Plantão

Tuesday, March 25, 2008

Avatar Machine




Avatar Machine is a project by Marc Owens
this is a "system which replicates the aesthetics and visuals of third person gaming, allowing the user to view themselves as a virtual character in real space via a head mounted interface. The system potentially allows for a diminished sense of social responsibility, and could lead the user to demonstrate behaviors normally reserved for the gaming environment."

Avatar Machine é um projecto de Marc Owens este é "um sistema que reproduz a estética e visuais da maneira de jogar na terceira pessoa, permitindo ao utilizador se ver como uma personagem virtual no espaço real através de um interface montado na cabeça. O sistema potencia a diminuição de um sentimento de responsabilidade social, e pode levar o utilizador a demonstrar comportamentos que normalmente estavam reservados a um ambiente de jogos digitais."

via:PixelSumo

Sunday, March 23, 2008

MicroMachines


Como forma de reposicionar os clássicos carros de miniatura MicroMachines, diversos mini stencils ilustrando sinalização rodoviária foram colocados perto de passagens de peões, escolas, jardins criando assim "um micro mundo" convidando as pessoas a brincar com os MicroMachines.

As a way of repositioning the classic miniature models MicroMachines several mini stencils of highway, traffic and parking signs were made near pedestrian passages, parks, schools, creating a "micro World" and inviting people to play with MicroMachines.

Via: I believe in Ad

Thursday, March 20, 2008

Amagatana+Fula



Amagatana é uma espada mística para apreciar a vida após a chuva.
Fula é um sistema para aquecer o corpo e a mete num dia frio de Inverno.

O vídeo explica tudo

Amagatana
is a mystical sword for enjoying the blithe feeling after the rain.
Fula is a muffler for warming the user's body and soul on a cold winter's day.

The video says it all

Via architectradure

Tuesday, March 18, 2008

Dune 4.1



Dune 4.1_Maastunnel é uma instalação interactiva pública colocada no Maastunnel por altura da "Rotterdam 2007 Cidade da Arquitectura"
Trata-se de uma instalação interactiva que reage aos sons e movimento das pessoas que diariamente passam pelo tunel.

Dune 4.1_Maastunnel is a public, interactive landscape placed in the Maastunnel for the Rotterdam 2007 City of Architecture.

With its upgraded embedded technologies, this enlarged interactive artwork reacts to the sounds and motions of the people daily passing by. Dune 4.1 is a sensual layer of interaction over the existing architecture of the Maastunnel in Rotterdam, NL.


via Studio Roosegaarde

Monday, March 17, 2008

Drogas/Drugs
















Para criar uma consciencialização aos estudantes brasileiros da Universidade Mackenzie sobre drogas e álcool e os problemas que podem advir com a utilização das mesmas, nas casas de banho da Universidade foram colocados espelhos que distorciam a reflexção da pessoa, por baixo estava o copy:"Quem abusa das drogas e do álcool fica irreconhecível"

In order to create an awareness about the abuseof drugs and alcohol, a mirror that distorts the reflection of the person was placed in toiletts of the brazilian Mackenzie University with the copy: "Anyone who abuses drugs and alcohol becomes unrecognizable."

Via: Comunicadores

Friday, March 14, 2008

Emotoscope



Emotoscope é um aparelho que dá uma experiência de um tempo passado, este projecto foi criado por Kenichi Okada.
Aparelhos digitais como máquinas fotográficas ou de video tornam hoje em dia possível tirar milhares de imagens ou vídeos com grande qualidade, mas por outro lado, será que estamos a perder a oportunidade de olhar para as coisas de uma forma mais cuidada?
É por isso que Okada utiliza uma câmera de película para documentar o seu dia-a-dia e visualiza-a através de um projector."Cada vez que vejo imagens(película)dá-me um sentimento nostálgico e emocionante" . "Depois parece que começo a sentir saudade do momento em que estive lá. A experiência torna-se então muito importante para mim"
Emotoscope foi desenhado para ajudar a ver presente como de memórias preciosas de um passado se tratasse.

Emotoscope is a device that gives you an experience of missing time done by Kenichi Okada.
Digital cameras or video cameras make it possible for us to take thousands of pictures or videos with high quality image, but on the other hand, are we losing the opportunity of looking at things more carefully?
That's why Okada uses an analog film camera to shoot his everyday life and plays the films with a projector. "Every time I watch film, it gives me nostalgic and emotional feelings," he writes. "Then I start to miss the moment that I was there. The experiences become very precious to me."
Emotoscope is designed to help you see present moments as if they were precious memories from the past.

Tuesday, March 11, 2008

ZEVS
















Zevs é um artista urbano françês, um dos seu projectos é o conhecido "Visual Kidnapping" (Rapto Visual) onde ele recortou a modelo de uma lona publicitária da Lavazza em alexanderplatz, Berlin. Na lona escreveu: "Rapto Visual- Paguem Agora!".

Zevs is French street artist.One of his projects is "Visual Kidnapping" where he cut out a model of a gigantic Lavazza-poster at Alexanderplatz in Berlin. Above the hole in the poster he wrote: "VISUAL KIDNAPPING - PAY NOW!"

Michael Jackson



Acção de guerrilha para divulgar a edição de 25 anos do álbum “Thriller”, de Michael Jackson.
Em cidades como Nova York, Londres actores no meio da multidão começavam a dançar a famosa coreografia do video-clip.

Guerrilla stunt in order to communicate Thriller's special 25th year edition from Michael Jackson. In several cities like London and New York amongst the crowd dancers performed the well known coreography of Thriller's video clip.

Sunday, March 09, 2008

People in Order


People in Order (Pessoas por ordem)-Idade é uma de diversas curtas-metragens que organiza pessoas do Reino Unido por uma ordem. Em apenas 3 minutos, conhecemos 100 pessoas diferentes que estão ordenadas de acordo com a sua idade, começando pela idade de 1 ano.

People in Order’s Age is part of a series of short films that assembles the people of Britain in a given order. In just 3 minutes, we meet 100 different people who are arranged according to their age, starting from age 1.

Via: Fresh Creation

Friday, March 07, 2008

Julius Popp


Bit.fall é um projecto artístico criado por Julius Popp onde este usa pingos de àgua controlados para criar uma cascata de palavras e imagens.
Popp describes bi.fall como uma "metáfora à inundação incessante de informação a que somos expostos"

Bit.fall is a project created by Julius Popp where he uses controlled drips of water to create a waterfall of words and images.
Popp describes bit.fall as a “metaphor for the incessant flood of information we are exposed to.”


Via: Pan-dan

Thursday, March 06, 2008

The Wrong Man


“Starring John Travolta”.


“Starring Steven Seagal”.


”Starring The Duke of Edinburgh”.


Instalação num outdoor realizada na Nova Zelândia no principio de Janeiro de 2008. Para ilustrar de uma forma intrigante e original o nome do filme "The Wrong Man", 3 stickers com 3 nomes de diferentes actores foram colados sucessivamente no outdoor.

An alternative posting campaign installation in New Zealand at the beginning of January 2008. In order to illustrate in an intriguing and original manner the title of the film "The Wrong Man", 3 stickers with three names of different actors were stuck successively on the poster.

Via Marketing-Alternatif

Wednesday, March 05, 2008

WWF-Alvo/Target


Para criar uma consciencialização sobre a extinção de certas espécies como resultado de uma perseguição humana ao longo de 500 anos. Esta acção baseou-se numa pergunta simples:"E se isto fosse ao contrário?" O resultado foi a criação num túnel do metro de um campo de tiro de animais. Só que desta vez, são os animais que têm as armas.
Cada arma é equipada com um sensor de infravermelhos que disparava um som de disparos de arma cada vez que alguém passasse.

In order to create an awareness about the animal extinction led by humans persecution over 500 years. This stunt was based in one simple question: What if it was the other way around? This resulted in transforming a subway passageway into an animal shooting range. Only, this time the animals had the guns. Each gun was equipped with an infrared sensor that triggered the sound of gunfire as someone walked by.

Tuesday, March 04, 2008

NatGeo Adventure



Guerrilha para o lançamento em Itália do canal National Geographic para os amantes de desportos radicais e de aventura.

Guerrilla action made in Italy for the launch of the new National Geographic Channel aimed at extreme and adventure sports lovers.

Monday, March 03, 2008

France Cadet


Hunting Trophies (Troféus de Caça) um projecto de France Cadet onde uma colecção de 11 troféus de caça estão dispostos numa parede. Mas em vez de serem animais empalhados estes são peitos modificados de robots I-Cybie. Um sensor de infra-vermelhos permite que os robots, cada um à sua maneira, detecte a presença e movimento dos visitantes. Quando alguem se aproxima, os robots viram a cabeça na direcção da pessoa, os seus olhos acendem, e se a pessoa se aproxima mais de repente emitem sons, quanto mais se aproxima mais violentos ficam.
Se a pessoa passar a correr pela parede dos troféus de caça, uma cadeia emerge como que se tratasse de um protesto de raiva por terem sido perseguidos, mortos, cortados e exibidos como icons decorativos.

Hunting Trophies is a project by France Cadet where a collection of 11 hunting trophies hung on the wall. But instead of being real taxidermied animals they are chests of modified I-Cybie robots.
An infrared sensor allows the robots, each in its own way, to detect the presence but also the movements of visitors.
As you approach, the robots turn their heads in your direction, their eyes light up, and if you come too close the robot suddenly growls. The closer you get, the more aggressive its his behaviour.
If you walk fast facing the wall of trophies, a chain reaction will emerge such as a wave of protestation following your walk and manifesting their anger at having been tracked, chased, killed, cut up and exhibited as decorative icons.

Via: We make money not art