Tuesday, July 14, 2009
Moonpander
Campanha da Torke Guerrilha e Torke 2.0 para divulgar a programação especial do National Geographic Channel pelos 40 anos do homem na lua. As acções foram inspiradas por um video produzido pelo canal, que mostra o contraste da tecnologia da época com a actual. A campanha divide-se em 3 fases:
- Emboscada: stickers foram colocados em lojas de brinquedos e de electrónica. Diziam “Sabia que este brinquedo/gadget tem mais capacidade de processamento que o Moonlander? Saiba mais no especial Homem na Lua”
- Instalação: instalações foram feitas em diversas praças da cidade, mostrando a área que ocupava o computador que dava apoio à missão Apolo 11.
- Evento: no dia 20 de Julho, o Moonpander será enviado de volta à Lua. Para comemorar os 40 anos do Moonlanding, vamos amarrar um Furby a um foguetão e torcer para que ele chegue ao nosso satélite.
O evento será transmitido em livestreaming para todo o mundo.
A campaign created by Torke Guerrilla and Torke 2.0 for National
Geographic's special programming on the 40th anniversary of the
moon landing. The stunts were inspired by the video produced for the event, a satirical PSA that jokes with the outdated technology of the first moon lander.
The campaign has three phases:
- Ambush: stickers were flyposted in toy and gadget stores with the copy “Did
you know that this toy/gadget has more processing power than the moonlander?"
- Installation: installations were placed in central locations, showing
the area occupied by the computer that supported the lunar mission.
- Happening: on July 20, the Moonpander will be sent back to the moon. In order to celebrate the 40th anniversary of the moonlanding, a Furby will be tied to rockets, a countdown will be made and we'll livestream its launching, in a happening taking place in a very crowded square.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment