Monday, November 08, 2010

Pop Up Lisboa - bird shit advertising




































































































O Pop Up Lisboa este ano tem como tema os Nómadas Urbanos e como ícone os pombos. A Torke, além de ter sido convidada a expor no festival, também foi responsável por divulgá-lo numa acção low cost com alto impacto. Uma vez que a ligação entre o festival e os pombos já estava bem comunicada, optamos por utilizar aquilo que as aves fazem e que melhor se espalha pela cidade: a sua merda. Milhares de stickers com o logo do Pop Up e um belo cagalhão de pombo foram espalhados pelas regiões em que o festival irá ocorrer: em paredes, carros, postes, montras e até pessoas. Nada escapou a esta verdadeira artilharia.

PopUp is an urban culture festival taking place in Lisbon from November 4 to December 11. This year, it has "Urban Nomads" for a theme and pigeons as their icon. Torke was invited to take part on the exhibit as an artist and also asked to develop a low cost and high impact stunt to advertise the festival. Since the connection between Pop Up and the pigeons is well advertised, we chose to take the thing birds do that is the most spread around the city: their shit. Thousands of pigeon shit stickers were put on cars, ATMs, stores and even people near the places where Pop Up will happen. Nothing escaped this true artillery, we were more efficient then the pigeons themselves.

No comments: