Futebol e Arte são as marcas registradas do boémio “Barrio de La Boca”, em Buenos Aires. Sede do Boca Juniores e dono da maior concentração de pintores e escultores da América Latina, o bairro ganhou um presente especial da Nike: um museu a céu aberto como parte da sua campanha global “Joga Bonito”.
Apelidado de “Barrio Bonito”, são três quarteirões repletos de “artvertising” e entretenimento feito por artistas locais que realçam as raízes de um bairro que é a alma do futebol argentino. Esta acção da Nike possibilitou uma melhoria a nível local (ao reabilitar o bairro por inteiro) como a nível nacional ao elevar o bairro a interesse turístico.
Soccer and art are the trademarks of the bohemian neighborhood “Barrio de La Boca” in Buenos Aires. Home of Boca Juniores soccer team and having a cluster of painters and sculptures of Latin America, the neighborhood won a special gift from Nike: an open-sky museum as part its global campaign “Joga Bonito”.
Named as “Barrio Bonito” the neighborhood is composed by four blocks full of “artvertising”and entertainment made by local artists that highlight the neighborhood roots as the soul of argentinian soccer.
This action by Nike has made possible an improvement not only locally (by renovating the whole neighborhood) but also on a national level(by positioning it as a touristic landmark)
No comments:
Post a Comment