Friday, June 25, 2010

Cannes Grand Prix Design




















Para demonstrar a sua incrível agilidade, o novo Toyota iQ é o primeiro carro do mundo a criar uma fonte inteira, de A a Z. Para tal juntou-se uma equipa de automobilistas, designers e artistas interactivos que em conjunto criaram a fonte através das derrapagens do iQ. O vídeo foi publicado em mais de 6.000 blogs no mundo inteiro. A façanha teve também uma quantidade enorme de atenção da media offline líder em design e tecnologia de revistas de todo o mundo. Foi ainda transmitido no festival Typophile em Nova York, e no "Centre Pompidou, o museu de arte moderna em Paris. A fonte iQ making of de vídeo tem mais de 600 000 cliques únicos e atingiu mais de 2 milhões de page views em blogs e revistas on-line. Foi feito o download mais de 24 000 vezes no site da Toyota. Tudo isso com um orçamento de media incrível; zero euros.

To demonstrate its incredible agility, the new Toyota iQ is the first car in the world ever to create an entire font from A to Z. To make this project happen, we collaborated with: - Zach Lieberman, pioneer in interactive art. Color tracking software developer. - Pierre and Damien, from Pleaseletmedesign, a type and graphic design studio. Font designers. - Professional pilot Stef van Campenhoudt, European champion of GT3 racing. Font driver. All together, they created the iQ Font. The making of video was posted as a viral film on Vimeo, and got featured on thousands of influential design, technology and automotive blogs worldwide. The video was posted on over 6000 blogs worldwide. The stunt also got a huge amount of offline media attention in leading design and technology magazines all over the world. It was even broadcasted at the Typophile festival in New York, and at ‘Centre Pompidou’, the museum for modern art at Paris. The iQ Font making of video got more than 600 000 unique clicks and reached over 2 million page views on blogs and online magazines. The iQ Font got downloaded over 24 000 times from the Toyota website. All this with 0 euro media budget

Via

No comments: