Tuesday, June 22, 2010

Cannes Grand Prix Promo and PR



Nos próximos dias, o Invisible Red mostrará os cases vencedores do prémio máximo no Festival de Cannes, o Grand Prix, nas mais variadas categorias. E para começar, o vencedor de 2 delas: Promo e PR. A TBWA/Chiat/Day de L.A. criou para a Gatorade, marca de bebidas energéticas, a acção Replay que consistiu num jogo de desforra, 17 anos depois, entre as equipas universitárias Philipsburg e Easton, que tinham, na altura, acabado empatadas. Todo o processo de preparação das equipas foi documentado e transmitido na Fox Sports, no site da marca e nas redes sociais durante 4 meses. O jogo teve lotação esgotada e o sentimento vivido por jogadores e fãs é o de que "nunca é tarde para viver o sonho".

In the next few days, Invisible Red will show all of this year's Cannes Grand prix in the several categories competing in the festival. To start it, the winner of two of those categories, Promo and PR. L.A.'s TBWA/Chiat/Day created for Gatorade the stunt Replay which consisted in a rematch, 17 years after the first game between college teams of Philipsburg and Easton, which ended up in a tie. Gatorade Replay followed both teams preparations for 4 months, broadcasting its documentary on Fox Sports, on the website and social networks. The game had sold out tickets in a match full of the feeling "it's never too late to live the dream".


via

No comments: