Monday, June 21, 2010
Especial Mundial - Nike
Tudo começou com o épico filme Write the Future, que mostrou-se um sucesso viral. Mas não parou por aí: a cada semana surge uma nova acção da Nike para o Mundial, sempre com o conceito a mostrar que cada gesto dos jogadores em campo muda o futuro do mundo. Até agora, destacam-se as seguintes: a escultura do Cristiano Ronaldo colocada no Colombo, o jogador feito com bolas na África do Sul, o Monte Rushmore em Londres e o press kit enviado a jornalistas e bloggers do mundo todo, com jogadores esculpidos em giz de cera. O resultado é que a Nike tem gerado mais buzz que as patrocinadoras oficiais do Mundial e só perde neste quesito para as nossas queridas vuvuzelas.
I all began with the epic Write the Future film, that became a viral success. But they didn't stop there: every week, Nike brings us a new World Cup related stunt, always reinforcing the concept that every move a player makes on the field reflects on the world's future. By now, the most successful stunts are the Cristiano Ronaldo sculpture in Lisbon, the football player made of balls in South Africa, the Mount Rushmore in London and the press kit with players sculpted in crayon. The result is that Nike's campaign has attracted more World Cup-related mentions than the official sponsors. When it comes to generating buzz, it only loses to our dear Vuvuzelas.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment